چند نکته مهم برای گوگل فریندلی شدن وبسایت طبق مستندات خود گوگل

میتوان گفت امروزه قوی‌ترین موتور جستجو گوگل هست. شرکت گوگل توصیه‌هایی برای گوگل فریندلی شدن وبسایت به ما داده تا بهتر بتونه در خروجی‌های جستجوی خود یا همون SERP  ما رو به مخاطبان خود که در واقع مشتریان ما محسوب میشن نشون بده

با ما همراه باشین ، در ادامه تعدادی از نکاتی که از خود سایت گوگل ترجمه کردم بهمراه توضیحات خودم براتون میارم

راهکارهای گوگل فریندلی شدن

۱.محتوای غنی

شاید مهمترین نکته‌ای که همواره گوگل بهش اشاره میکنه تا وبسایت شما نتیجه بهتری بگیره اینه که مطالب غنی توی وبسایت خودتون بزارین.

محتوای غنی -rich content

منظور از مطالب غنی چیه؟ در وهله اول اینکه متوجه بشین مخاطب های شما یا همون بازار هدف شما کجاست و بعد دقت کنین اون مطالبی که مخاطبان شما دنبالش هستند چی هست و اونها رو توی وبسایتتون بزارین.
همچنین دقت در اینکه کلمات کلیدی و تیترهایی که استفاده میکنین واقعا براش مطلب مرتبط و مفید دارین که مخاطب میاد توی سایت شما توش بمونه؟نحوه ارائه هم توی غنی کردن خیلی مهمه که مطلبتون قابل فهم و قابلیت خوندن راحتی داشته باشه

۲.لینک سازی

گوگل میگه مطمئن بشین وبسایت های دیگه بهتون لینک میدن، درواقع گوگل ازینکه وبسایت الف به وبسایت ب لینک داده نمیگذره و این لینک دادن یعنی وبسایت الف به وبسایت ب رای داده و یجورایی بهش اعتبار داده

link-building-لینک سازی
یعنی به زبونی ساده تو فضای مجازی هم مهمه با چه افرادی(وبسایتی) ارتباط داری از طریق لینک و روی اعتبار تو و گوگل فریندلی تر شدنت شدیدا تاثیر میزاره

۳.دسترسی آسان

دقت کنین که صفحات وبسایت شما دسترسی و راهبری* آسونی داشته باشن
به خود صفحات و نوشته ها و منوهای گوگل نگاه کنین، خیلی راحت میشه متوجه شد منوها کجا هستن و برای هرکاری به کجا میتونیم بریم و همچنین توی هر صفحه چه کارهایی میتونیم و یا باید انجام بدیم

۴.متفاوت دیدن وبسایت

موتورهای جستجو اون شکلی که ما به سایت نگاه میکنیم به سایت نگاه نمیکنن، گاها یادمون میره این مطلب رو.

کدهای سایت

نمونه‌ای از کدهای سایت و نحوه نمایش آن برای موتورهای جستجو

یجورایی حواسمون باشه موتورهای جستجو هنوزم با نوشته های سایت شما و همچنین کدهای HTMl بیشتر کار دارن و نه موارد دیگه وبسایت شما

۵.لبریز شدن کلمات کلیدی

بارها در سایت های مختلف دیدم که میان بابت اون مطلب کلی کلمه کلیدی مرتبط یا حتی غیرمرتبط آخر مطالب یا بین مطالب ارائه شده میزارن و اینطوری میخوان سئوی وبسایت خودشون رو افزایش بدن. گوگل صریحا این کار رو نفی کرده و قطعا اگر متوجه بشه اتفاق خوبی برای اون سایت نخواهد افتاد

۶.مطالب پنهان

اگر صفحه،لینک و یا متونی دارین که نمیخواین مخاطب ها اون رو ببینن، بهتره توی وبسایت خودتون نزارینش،گوگل که در هرصورت ایندکس میکنه حتی اگر در خروجی نشون نده اون رو و همچنین امکان داره گوگل شما رو کلا نادیده بگیره و اون مطالب رو مخرب فرض کنه

۷.بلک سئو

فقط از راه متون غنی و راحتی کاربری هست که باید بتونین مخاطب خوب جذب کنین و اگر برای گوگل اثبات بشه که شما این موارد رو ندارین و از راه های دیگه دارین رتبه خودتون رو بالا میبرین شما رو از خروجی خودش حذف میکنه.

Black-hat-seo-بلک سئو

تجربه نشون داده بصورت حبابی بالا اومدن و نداشتن مطالبی غنی که مخاطب رو نگه داشته باشه عاقبت خوبی نداره و هزینه های گزافی به دوشتون میزاره که در اینجا مجال توضیحش نیست

۸.خاصیت ALT تصاویر

تصاویر به خودی خود برای گوگل معنایی میتونن نداشته باشن و شما با پر کردن خصوصیت هایی مثل ALT برای عکس بخش بیشتری از جستجو ها و مخاطب ها رو به سمت سایت خودتون سوق میدین و گوگل فریندلی تر میشین

۹.کپی نکردن صفحات

دقت کنین صفحاتتون یکتا باشن و چندین جا در سایت خودتون یک مطلب را کپی نکنین که اینطوری ارزش مطلبتون کاهش پیدا میکنه

 

پ.ن: منظور از راهبری سایت اینه که نحوه کارکرد با سایت شما چطوری هست، چطور میشه از یک صفحه به صفحه دیگه رفت یا در جاهای مختلف همون صفحه جابجا شد، منوها و دکمه ها چطوری کار میکنن و چیدمانشون چطوریه و مواردی ازین دست

لینک سایر مطالب مرتبط با سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

59 − = 51